Menu

15 ani de Art&Craft – 15 întrebări pentru Alexandra Ungureanu, PR Manager Art&Craft

Cu Alexandra Ungureanu, PR Manager Art&Craft poţi sta ore înşir la discuţii atât despre tradiţii, meşteşuguri, cât şi despre suveniruri sau despre ce cadouri putem face prietenilor în funcţie de sărbătoarea aleasă de noi.

Şi ca să avem timp suficient la dispoziţie pentru a înţelege povestea Art&Craft şi să povestim despre fiecare proiect în parte am stabilit să facem un tur prin Grădina Vlahiia de la Snagov, un loc plin de roade, tihnă şi omenie. Într-un cuvânt: tradiţie. 

 

 

Aşa că ne-am aşezat la gura sobei şi am început să povestim. La începutul anului, Art&Craft a împlinit 15 de ani. Ani plini de bucurii, realizări şi multe, multe suveniruri româneşti. Aşadar, 15 ani de Art&Craft – 15 întrebări pentru Alexandra Ungureanu despre Art&Craft.

 

 

Anul acesta, Art&Craft, un brand românesc 100% autentic și modern în același timp a împlinit 15 ani de când  a deschis primul magazin în Aeroportul Otopeni. Spune-mi cum a început povestea Art&Craft

 

Povestea Art&Craft a luat naştere în anul 2003, fiind un concept care prezintă România ca o ţară frumoasă, caldă, o ţară a meşteşugurilor, a locurilor cu istorie, a basmelor. Am deschis primul magazin de suveniruri şi produse tradiţionale româneşti pe Aeroportul Otopeni acum 15 ani, iar în prezent avem magazine şi brand corner-uri pe aproape toate aeroporturile din România şi online pe www.artandcraft.ro.

Ideea unui magazin de suveniruri a venit în contextul în care ne-am dorit să prezentăm România ca un spaţiu în care se împletesc tradiţii, legende şi spirit modern. Ideea de suvenir este doar un atribut al întregului concept Art&Craft, prim caracteristică este o afirmare a ceea ce reprezintă România, apoi se adaugă zona de funcţional, decorativ şi cadou.

 

În urmă cu 3 ani a fost deschis primul magazin online. Care sunt cele mai vândute produse atât în online, cât şi în magazinele Art&Craft?

 

În magazinele şi brand corner-urile Art&Craft din aeroporturi, printre cele mai vândute produse se număra nucile şi cornuleţele umplute de la Via Delice, prunele în ciocolată Vladut’s Story, cănile din colecţia Once Upon a Time în România, globurile suvenir, dar şi produsele de artă populară (ceramică, ii, ouă încondeiate, obiecte din lemn), pe care le luăm direct de la meşterii populari şi care transmit o parte din România peste hotare. În magazinul online www.artandcraft.ro, se vând foarte bine produsele şi dulciurile din colecţiile noastre proprii, însă site-ul abordează şi o altă direcţie faţă de magazinele fizice. Este vorba de zona corporate, de unde primim multe comenzi pentru evenimente şi invitaţi străini şi le recomandăm pachetele corporate, care se găsesc exclusiv online.

 

 

Art&Craft promovează meşterii populari. Cât de mulţumiţi sunt aceştia de relaţia cu Art&Craft?

 

Într-adevar, Art&Craft susţine şi promovează meşterii populari. Avem meşteşugari cu care lucrăm încă de la deschiderea primului magazin Art&Craft şi, pe parcurs, am reuşit să cunoaştem o mulţime de oameni talentaţi pentru diferite meşteşuguri. În prezent, lucrăm cu foarte mulţi meşteşugari din toate zonele ţării şi avem o echipă de specialişti în domeniu care merge frecvent în ţară, la meşterii populari acasă sau în ateliere, pentru a alege cele mai frumoase produse. Meşterii populari sunt foarte încântaţi de colaborarea cu noi, întrucât primesc tot sprijinul de care au nevoie pentru a-şi valorifica produsele şi a duce mai departe meşteşugurile şi tradiţiile româneşti.

 

Ştiu că ai mers personal în atelierele meşterilor populari pentru a-i vedea cum lucrează şi ce produse ies din mâinile lor?

Ce te-a impresionat cel mai tare la aceşti oameni?

 

Începând cu luna ianuarie 2016, am demarat campania “Art&Craft susţine meşterii populari din România”, întrucât ştim cât de greu este în ziua de azi să păstrăm tradiţiile şi valorile româneşti şi să le transmitem din generaţie în generaţie. Am început o serie de drumeţii prin ţară, am mers în atelierele meşterilor cu care noi lucrăm şi i-am filmat şi fotografiat pe aceştia în timp ce lucrau produsele de artă populară care se găsesc în magazinele Art&Craft. Materialele au fost utilizate pentru promovarea acestora şi pentru a arăta autenticitatea şi unicitatea produselor tradiţionale şi le puteţi urmări pe canalul nostru de youtube RomanianArt&Craft. Am fost în toate zonele ţării în atelierele meşterilor şi am fost impresionată să văd câtă muncă, migală şi iscusinţă se ascund în spatele realizării unui produs de artă populară, de cât talent şi câtă răbdare dau dovadă meşterii populari pentru a crea un vas din ceramica sau o ie. De exemplu, realizarea unei ii cu broderie complexă poate dura şi o lună de zile.

 

 

Povesteşte-mi despre produsele de artă populară din magazinele Art&Craft!

 

În magazinele Art&Craft găsiţi o gamă variată de produse de artă populară, din toate zonele ţării. Avem ceramică tradiţională de Horezu, Corund, Baia Mare, Cucuteni, avem oua încondeiate din Bucovina, ii din Bucovina, Tismana, Breaza, obiecte din lemne, icoane, păpuşi în port popular şi multe alte produse. O parte dintre aceste produse le găsiţi şi pe www.artandcraft.ro.

 

Cum au fost primite produsele din brandurile proprii Art&Craft?

 

Produsele din brandurile proprii Art&Craft sunt foarte bine primite pe piaţă, mai ales că acestea se găsesc doar la noi. Produsele din colecţiile Art&Craft (Vladut’s Story, Via Delice, Bloody Famous, Kisses from Transylvania, Transylvania, Once Upon a Time in Romania) sunt bazate pe design şi creativitate, pe spirit tânăr şi dinamism, sunt realizate prin iniţiativa, imaginaţia, dedicarea şi performanţa echipei Art&Craft şi au la bază poveşti şi legende româneşti. Aceste produse, pe lângă semnificaţia de suvenir, reprezintă şi un cadou de inspiraţie românească, fiind potrivite în orice context.

 

 

Care este cea mai mare, cea mai importantă campanie marca Art&Craft?

 

Îmi este greu să spun care este cea mai mare/importantă campanie, întrucât, de-a lungul timpului, Art&Craft a avut multe campanii: de la campania de lansare a magazinului online până la campanii de lansări de produse, campania de susţinere a meşterilor populari, campania de promovare a României, campania de protejare a mediului înconjurător etc. Dacă ar fi să fac selecţia strict din punct de vedere al perioadei de desfăşurare, campania de promovare a României a fost cea mai mare, aceasta s-a derulat pe parcursul a trei ani, am vizitat o bună parte din România şi am avut o serie de bloggeri implicaţi, dar şi de parteneri şi autorităţi din oraşele respective. Video-urile le găsiţi tot pe canalul nostru de youtube Romanian Art&Craft.

 

Cum a apărut ideea de creaţie proprie, creaţie cu design original – marca Art&Craft ?

 

Ideea de creaţie proprie (branduri proprii Art&Craft) a apărut în contextul în care am vrut să ne diferenţiem pe piaţa din România de celelalte magazine din acelaşi domeniu. Aproape fiecare colecţie pe care o avem în portofoliu a stat la dospit în minte ani de zile. Există o idee de început, apoi se transformă puţin câte puţin până capătă o formă. În acest fel am ajuns să dezvoltăm colecţii ce au la bază legenda lui Dracula şi zona Transilvaniei, basme şi poveşti ale copilăriei sau reţete tradiţionale, pentru colecţiile ce cuprind delicatese româneşti.

 

Care este povestea lui Vlădut’s Story?

 

Vlădut’s Story, căruia i-am creat şi un site dedicat acum câteva luni: www.vladutstory.ro, a fost creat cu gândul la un public ţintă ceva mai tânăr, chiar la copii. Vlădus’s este urmaşul contelui Dracula, dar şi personajul în jurul căruia este construit brandul Vlădus’s Story. Are propria sa istorie şi personalitate, aducând astfel un plus la recunoaşterea de care deja se bucură brandul şi dând profunzime unui personaj în care publicul poate să investească emoţional.

 

Câte colecţii de produse numără în prezent Art&Craft?

 

În prezent, Art&Craft are în portofoliu 7 colecţii: Once Upon a Time in Romania, Transylvania, Vladut’s Story, Kisses from Transylvania, Bloody Famous, Destination, Via Delice. Le găsiţi pe toate pe www.artandcraft.ro, la categoria Colecţii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A reuşit Art&Craft să pună România pe harta destinaţiilor turistice cu ajutorul produselor tradiţionale?

 

Art&Craft luptă pentru a plasa România pe harta destinaţilor turistice. Prin tot ceea ce facem –
produse, amenajarea magazinelor, campanii, instruirea consilierilor de vânzări etc.- încercăm să transmitem mai departe cultura românească, obiceiurile, tradiţiile şi meşteşugurile româneşti, legendele şi poveştile româneşti, în aşa fel încât să atragem cât mai mulţi turişti străini să ne viziteze ţara.

 

Cele trei magazine din Aeroportul Otopeni le-am vizitat şi am văzut forfota turiştilor prin ele şi graba lor de a cumpăra câte o amintire pentru cei dragi, povesteşte-mi, care este atmosfera generală?

 

La noi în magazine este forfotă cam tot timpul. Sunt foarte mulţi turişti străini, dar şi români care ne trec pragul, care stau de vorbă cu consilierii noştri de vânzări şi care achiziţionează produse fie pentru a le face cadou, fie pentru consum propriu.

 

 

Art&Craft înseamnă tradiţie, dar şi responsabilitate socială. Ce campanii aveţi în acest sens?

 

În luna iunie am început campania ECO-ACUM, o campanie prin care încurajăm populaţia să protejeze mediul înconjurător de invazia pungilor din plastic şi să folosească sacoşa din material textil. Astfel, am lansat şi o sacoşă nouă, eco, dar am oferit şi discount de 20% tuturor sacoşelor din material textil disponibile pe www.artandcraft.ro. De-a lungul timpului, Art&Craft a susţinut şi câteva cauze din cadrul Let’s DO IT Romania, iar anul acesta am decis să ne alăturăm World Cleanup Day din 15 septembrie şi promitem că acţiunile de genul acesta vor continua!

 

Care sunt planurile de viitor?

 

Aşa cum v-am obişnuit, pregătim şi pe viitor multe colecţii şi produse noi, evenimente speciale şi campanii care mai de care mai interesante, aşa că urmăriţi-ne pe www.artandcraft.ro şi pe pagina de Facebook RomanianArt&Craft. Şi nu ezitaţi să ne treceţi pragul atunci când ajungeţi într-unul dintre aeroporturile Otopeni, Sibiu, Târgu-Mureş, Iaşi, Cluj-Napoca, Constanţa, Bacău, Suceava, Craiova.

 

Povesteşte-mi despre relaţia ta cu  Art&Craft!

 

Relaţia mea cu Art&Craft, aşa cum probabil a observat toată lumea, este una foarte strânsă şi foarte bună. Sunt de 4 ani în familia Art&Craft, m-am integrat foarte repede şi nu percep ceea ce fac ca pe un job. Art&Craft este parte din viaţa mea de zi cu zi şi mă inspiră pentru a da naştere unor proiecte foarte frumoase şi inedite.

 

 

Fotografii: Liviu Ungureanu

Locaţia: Grădina Vlahiia, Snagov

 

tarancutaurbana

Țărăncuța Urbană sunt eu, Roxana

Fata care iubește poveștile, tradițiile, amintirile din copilărie, momentele minunate petrecute alături de cei dragi, dulciurile, florile, grădina cu flori a mamei – lăsată moștenire, satul și viața la țară.
Sunt jurnalist de peste 20 de ani. Am scris despre politică și politicieni în toți acești ani. Acum e vremea de alte subiecte.

Sper să vă placă ce scriu, scriu pentru voi, pentru prietenii mei, pentru țărăncuțele mele!

Cu drag,
Țărancuța Urbană
tarancutaurbana@gmail.com

tarancutaurbana

Țărăncuța Urbană sunt eu, Roxana

Fata care iubește poveștile, tradițiile, amintirile din copilărie, momentele minunate petrecute alături de cei dragi, dulciurile, florile, grădina cu flori a mamei – lăsată moștenire, satul și viața la țară.
Sunt jurnalist de peste 20 de ani. Am scris despre politică și politicieni în toți acești ani. Acum e vremea de alte subiecte.

Sper să vă placă ce scriu, scriu pentru voi, pentru prietenii mei, pentru țărăncuțele mele!

Cu drag,
Țărancuța Urbană
tarancutaurbana@gmail.com

No comments

Gandeste-te la toate lucrurile frumoase de langa tine si fii fericit – Anne Frank

Feed Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
VREI SĂ FACI O PLIMBARE? Prognoza pe trei zile! Vezi aici cum va fi vremea!
17°
cer senin
humidity: 59%
wind: 2m/s W
H 27 • L 22

NEWSLETTER

Rămâi la curent cu noutăţile de pe Ţărăncuţa Urbană

PINACOTECA BUCUREȘTIULUI – UN PROIECT INTERBELIC

Ziua cea mare1 august 2017
Locatia: Muzeul Municipiului București - Palatul Suțu După 26 de ani, Pinacoteca Municipiului București își redeschide colecțiile în fața publicului, oferind o retrospectivă a principalelor donații, Ioan Movilă si Filip Marin, precum și a celor mai reprezentative lucrări achiziționate în perioada interbelică.

Roxana Toma ( tarancutaurbana.ro ) pregătește colecția de perne Arta amintirii

Tarancuta Urbana

Facebook
Pinterest
Instagram