Menu

De ce diabeticii au nevoie de mai mult magneziu?

Potrivit unui raport al Federației Internaționale de Diabet, numărul de persoane afectate în ultimii 20 de ani de această boală metabolică cronică a crescut de opt ori.

Deşi magneziul este adesea considerat un mineral vital, cercetătorii au descoperit recent că rolul său a fost subestimat. Magneziul se găseşte în mai mult de 300 de enzime diferite din corpul uman, inclusiv unele dintre cele care ajută la reglarea cantităţii de glucoză (zahăr) din sânge (glicemie). Acesta este unul dintre mecanismele prin care magneziul poate ţine diabetul la distanţă.

 

Dr. Cătălin Colţ, Product Manager Worwag Pharma Romania

Există tot mai multe dovezi ştiinţifice cu privire la rolul magneziului în menţinerea metabolismului în parametri normali – mai ales în ceea ce priveşte sensibilitatea la insulină, reglarea glicemiei şi protecţia faţă de diabetul zaharat tip 2. Un aport corespunzător de magneziu poate fi benefic în scăderea riscului de apariţie a diabetului zaharat, mai ales la cei aflaţi la risc.
O serie de studii recente, au arătat că pentru fiecare 100 mg de magneziu consumate într-o zi, riscul de diabet scade cu 15%.

 

O parte din beneficiul aportului de magneziu este legat de efectul pe care magneziul îl are asupra rezistenţei la insulină. Aceasta este un hormon secretat de pancreas după mese şi a cărui funcţie este scăderea glicemiei (zahărului din sânge). Sub acţiunea insulinei, glucoza este introdusă din sânge în muşchi şi ficat (sub formă de glicogen) şi în celulele adipoase (sub formă de grăsime). Atunci când există rezistentă la insulină, pancreasul trebuie să producă o cantitate mai mare de insulină pentru a menţine glicemia normală. Aceasta va duce la dislipidemie (trigliceride mărite, colesterol “bun” scăzut), creşterea tensiunii arteriale şi obezitate.

Persoanele cu rezistenţă la insulină sunt predispuse de două ori mai mult la decese prin infarct sau accident vascular cerebral (AVC) faţă de cele fără acest sindrom. Mai mult, aceşti pacienţi au un risc de 5 ori mai mare de a dezvolta diabet zaharat de tip 2.
Persoanele cu rezistenţă la insulină au şi pierderi crescute de magneziu prin urină, ceea ce contribuie la un nivel scăzut al magneziului. Se produce astfel un cerc vicios, la care contribuie aportul scăzut de magneziu, valorile crescute ale insulinei şi glucozei şi excreţia urinară de magneziu crescută.
Ca urmare, pentru a preveni diabetul zaharat, aportul de magneziu este crucial. Din păcate, statisticile arată că aproximativ 80% din populaţie are deficit de magneziu.
Diabetul zaharat de tip 2 este frecvent asociat cu valori scăzute ale magneziului. Sunt mai ales afectaţi cei care au valori necontrolate ale glicemiei şi cei care suferă de complicaţii micro şi macrovasculare dar mai ales diabeticii în vârstă.

 

Suplimentarea cu magneziu este astfel mai mult decât benefică acestor pacienţi. Trebuie ales un preparat de magneziu care să nu conţină zahar. Un astfel de produs este Magnerot, care neavând zahăr în compoziţie, poate fi administrat în siguranţă pacienţilor diabetici. Magnerot este singurul preparat cu magneziu de pe piaţă care are indicaţii cardiovasculare, fiind cu atât mai benefic pacienţilor diabetici, care majoritatea au complicaţii cardiovasculare.

Cum poate un diabetic să realizeze faptul că suferă de deficit de magneziu?

Deficitul de magneziu își poate face simțită prezența în multe feluri. Simptomele tipice sunt:

  • Crampe și tensiuni musculare
  • Stări de neliniște
  • Nervozitate
  • Confuzie
  • Oboseală
  • Dureri de cap, migrene
  • Tulburări de somn
  • Depresie

Pentru a determina deficitul de magneziu, se analizează concentrația de magneziu din sânge. Cu toate acestea, chiar și o valoare normală de magneziu poate ascunde un deficit, deoarece organismul compensează nivelul de magneziu din sânge prin preluarea acestuia din rezervele sistemului osos. Prin urmare, în plus față o analiză de sânge, trebuie luate în considerare simptomele de mai sus.

 Poate magneziul să reducă riscul de diabet?

O alimentaţie bogată în ovăz are numeroase beneficii pentru sănătatea noastră, fiind o sursă importantă de fibre, magneziu. O dietă din care nu lipseşte ovăzul sprijină buna funcţionare a organismului şi previne afecţiuni precum bolile cardiovasculare sau diabetul. O dietă bogată în magneziu, prin urmare şi în ovaz, reduce riscul diabetului de tip 2. Specialiştii consideră că ovăzul este un bun antioxidant ceea ce ajută la reducerea bolilor cardiovasculare.

 Mai multe amănunte despre Magnerot găsiţi şi aici.

No comments

Lasă un răspuns

Tarancuta Urbana

Facebook
Pinterest
Instagram