Menu

Vitamina D3 sau vitamina Soarelui | Rolul crucial în sănătatea trupului și a minții

Vitamina D3 este o vitamină solubilă în grăsimi, care ajută organismul să absoarbă calciu și fosfor. Un aport corect de vitamina D, calciu și fosfor menține oasele sănătoase. Vitamina D este produsă de piele în momentul expunerii la radiațiile UVB. Unul dintre principalele roluri ale acestei vitamine este acela de a ajuta organismul să utilizeze calciul și fosforul. Din acest motiv este denumită „vitamina soarelui”. Precursorul vitaminei D, compusul numit 7-dehidrocolesterol, este transformat în prezența razelor ultraviolete B (UVB) în vitamina D3 (colecalciferol). Pentru acest proces este necesar însă ca indicele UV să fie mai mare de 3.

 

 

Pentru că această valoare este înregistrată în special primăvara și vara, este posibil ca în sezonul rece cantitatea de vitamina D3 din organism să fie insuficientă. Lumina soarelui slab de toamna și în lunile de iarnă reduce producția de vitamina D organismului, care pot să apară tot mai semnificativ utilizarea de pregătire micronutrienți. De asemenea, persoanele cu tenul în nuanțe mai închise sintetizează mai greu vitamina D3.

 

 

Principalele cauze ale deficitului de vitamina D3

 

Deficitul de vitamina D3 este mai frecvent în zilele noastre, din cauza stilului de viață adoptat de tot mai mulți dintre noi. Oamenii petrec tot mai mult timp în interior, având joburi ce implică statul la birou, iar atunci când se expun la soare își acoperă pielea cu haine și cu loțiuni cu factor de protecție UV, pentru a se proteja de riscul de cancer de piele. Vitamina D3 este produsa la nivelul pielii în timpul expunerii la radiațiile UVB, ceea ce înseamnă că privarea organismului de radiațiile solare creează un deficit.

 

1. Conditiile de mediu

Condițiile de mediu și cele meteorologice pot influența nivelul de vitamina D3 din organismul nostru care are nevoie de cel puțin 15 minute de expunere zilnică la soare pentru a obține cantitatea de vitamina D3 necesară.

 

2. Stresul

Glucocorticoidele reprezintă o clasă de hormoni care afectează în special modul în care vitamina D3 este produsă, absorbită și folosită de organism. Cortizolul, cunoscut și sub denumirea de hormonul stresului, face parte din aceasta categorie de hormoni.

 

3. Alergiile

Studiile făcute pe acest subiect au scos în evidență o asociere între alergii și lipsa de vitamina D3. În timp ce unele studii indică faptul că alergiile ar putea favoriza o carență de vitamina D3, altele sugerează faptul că lipsa de vitamina D3 ar putea crea contextul perfect pentru dezvoltarea alergiilor.

 

De unde ne mai putem lua aportul de vitamina D3

Vitamina D3 poate fi procurată și din alimentație. Printre produsele care reprezintă o sursa importanta de vitamina D3, se numără: peștele gras: somon, hering, sardine în ulei, ton, cod; Stridii; Avocado; Migdale și lapte de migdale; Ouă – în special gălbenușul; Cereale integrale; Ciupercile; Lapte, iaurt, brânzeturi; Carnea de vită.

Când există carențe puternice de vitamina D, evident apar și problemele de sănătate. Printre riscurile și complicațiile asociate cu deficitul de vitamina D3, găsim osteoporoza. În cazul femeilor trecute de menopauză, deficiența de vitamina D duce la demineralizarea oaselor. De asemenea, oboseala cronică, bolile cardiovasculare, depresia, rahitismul la copii.

 

Legatura dintre artrită și vitamina D3

 

Deficiențele în vitamina D pot fi o cauză de îmbolnăvire în rândul persoanelor care suferă de artrita, potrivit constatărilor științifice recente. Întrucât vitamina asimilată de organism prin intermediul razelor solare are un rol esențial în acumularea calciului în oase, riscul dezvoltării de afecțiuni articulare poate crește pe fondul carențelor în vitamina D. Este de notorietate faptul că în ultima perioadă, oamenii de știință și-au îndreptat atenția către legătura dintre aportul de vitamina D și riscurile dezvoltării artritei, o afecțiune frecventă a articulațiilor inflamate.

 

Asigurarea necesarului zilnic de vitamina D

Specialiştii susţin că asigurarea dozei zilnice de vitamina D se poate face prin:

  • Expunerea zilnică la soare, dar cu anumite limite pentru ca razele ultraviolete să nu afecteze pielea.

 

  • Suplimentarea aportului de vitamina D. Consumul alimentelor care conţin vitamina D și suplimentele nutritive cu vitamina D3. Acestea sunt recomandate, în special, persoanelor care petrec mult timp în interior sau locuiesc în regiuni geografice mai puţin însorite.

 

  • Efectuarea de analize periodice. Durerea cronică, infecţiile frecvente, problemele gastrointestinale, depresia şi fragilitatea osoasă sunt semne ce dau de înţeles că duceţi lipsă de vitamina D.

 

 

tarancutaurbana

Țărăncuța Urbană sunt eu, Roxana

Fata care iubește poveștile, tradițiile, amintirile din copilărie, momentele minunate petrecute alături de cei dragi, dulciurile, florile, grădina cu flori a mamei – lăsată moștenire, satul și viața la țară.
Sunt jurnalist de peste 20 de ani. Am scris despre politică și politicieni în toți acești ani. Acum e vremea de alte subiecte.

Sper să vă placă ce scriu, scriu pentru voi, pentru prietenii mei, pentru țărăncuțele mele!

Cu drag,
Țărancuța Urbană
tarancutaurbana@gmail.com

tarancutaurbana

Țărăncuța Urbană sunt eu, Roxana

Fata care iubește poveștile, tradițiile, amintirile din copilărie, momentele minunate petrecute alături de cei dragi, dulciurile, florile, grădina cu flori a mamei – lăsată moștenire, satul și viața la țară.
Sunt jurnalist de peste 20 de ani. Am scris despre politică și politicieni în toți acești ani. Acum e vremea de alte subiecte.

Sper să vă placă ce scriu, scriu pentru voi, pentru prietenii mei, pentru țărăncuțele mele!

Cu drag,
Țărancuța Urbană
tarancutaurbana@gmail.com

No comments

Gandeste-te la toate lucrurile frumoase de langa tine si fii fericit – Anne Frank

Feed Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
VREI SĂ FACI O PLIMBARE? Prognoza pe trei zile! Vezi aici cum va fi vremea!
17°
cer senin
humidity: 59%
wind: 2m/s W
H 27 • L 22

NEWSLETTER

Rămâi la curent cu noutăţile de pe Ţărăncuţa Urbană

PINACOTECA BUCUREȘTIULUI – UN PROIECT INTERBELIC

Ziua cea mare1 august 2017
Locatia: Muzeul Municipiului București - Palatul Suțu După 26 de ani, Pinacoteca Municipiului București își redeschide colecțiile în fața publicului, oferind o retrospectivă a principalelor donații, Ioan Movilă si Filip Marin, precum și a celor mai reprezentative lucrări achiziționate în perioada interbelică.

Roxana Toma ( tarancutaurbana.ro ) pregătește colecția de perne Arta amintirii

Tarancuta Urbana

Facebook
Pinterest
Instagram