Menu

Cum să îmi promovez site-ul pe Google?

Atunci când îţi construieşti un website, fie el magazin online, blog personal sau pagină de prezentare pentru serviciile tale, îţi doreşti, cu siguranţă, ca el să fie uşor de găsit şi de accesat în mediul online. Pentru acest lucru, nu ai nevoie doar de un design atractiv şi un conţinut de calitate, ci şi de servicii de specialitate, precum SEO sau PPC.

Dacă te afli la început de drum şi îţi doreşti ca site-ul tău să aibă vizibilitate şi, în consecinţă, să atragă click-uri, trafic şi, implicit, clienţi, trebuie să fii la curent cu câteva detalii de bază despre fiecare dintre serviciile menţionate mai sus.
Iată tot ce trebuie să ştii despre SEO şi PPC!

 

 

  •  SEO (Search Engine Optimization)

Aşa cum sugerează şi denumirea, SEO se referă la optimizarea paginii web/site-ului pentru motoarele de căutare (GOOGLE), scopul fiind acela de a obţine trafic organic din partea utilizatorilor. Prin intermediul strategiilor SEO, website-ul tău poate urca în topul rezultatelor Google, ajungând pe prima pagina sau chiar pe primele poziţii. Astfel, vei beneficia de vizibilitate, potenţialii clienţi având acces imediat la informaţiile oferite de website-ul tău.

Pentru că acest lucru să se întâmple, ai nevoie de consultanţă specializată, căci optimizarea presupune mai mulţi paşi interdependenţi. Rankingul depinde de multe aspecte, printre care: situarea în funcţie de cuvintele cheie relevante pentru site-ul tău, viteza de încărcare a paginii web, URL-urile potrivite, titlurile şi subtitlurile formulate (în limbaj de specialite, taguri H1, H2 si H3), conţinutul relevant, precum şi alte detalii.

Trebuie să mai ştii şi faptul că SEO se referă la o strategie pe termen lung, rezultatele devenind vizibile în timp, pe măsură ce pagina ta web creşte şi se dezvoltă armonios.

  • PPC (Pay Per Click)

Spre deosebire de optimizarea pentru motoarele de căutare, PPC (Pay per click = servicii Adwords sau reclama pe Facebook) se referă la asigurarea unei poziţii de top în Google, pentru care vei fi nevoit să plăteşti sume care variază, în funcţie de căutarea şi de importanţa cuvintelor cheie pentru care concurezi.

Cu alte cuvinte, Google va afişa în topul rezultatelor (înainte de rezultatele organice) linkul spre site-ul tău, iar de fiecare dată când un utilizator va accesa acel URL, tu vei plăti o anumită sumă.
Aşadar, această metodă se diferenţiază de SEO, prin faptul că nu oferă trafic organic, însă îţi poate aduce rezultate mult mai rapide.
Pentru a dezvolta o strategie PPC de succes este nevoie de o cantitate semnificativă de cunoştinte pentru că, înainte să plăteşti, trebuie să selectezi cu atenţie cele mai relevante cuvinte cheie, să formezi categorii corecte şi să construieşti campanii complexe. Doar în acest mod, pay-per- click îţi va aduce rezultatele scontate.

Ce ar trebui să aleg: SEO sau PPC?

Răspunsul la această întrebare nu este unul universal, ci depinde de fiecare persoană în parte.
Obiectivele tale, bugetul şi timpul alocat sunt factori pe care trebuie să îi iei în considerare, atunci când faci alegerea.

Alege SEO atunci când…

  • Dispui de un buget mediu, pe care îl poţi susţine în timp;
  • Eşti dispus să investeşti pe termen lung;
  • Înţelegi că rezultatele nu vor apărea din prima clipa.

Optează pentru PPC dacă…

  • Dispui de un buget semnificativ;
  • Îţi doreşti rezultate rapide şi eficiente;
  • Îţi doreşti un boost, aici şi acum.

Desigur, acestea reprezintă doar câteva repere, însă este recomandat să iei decizia finală după ce te-ai consultat cu o agenţie de marketing, aceştia având experienţa necesară pentru a te îndruma spre alegerea corectă şi potrivită pentru tine.

 

One comment

  1. Stefan2018 spune:

    Buna ziua,
    Foarte interesat acest articol. O sa incerc toate metodele pe care le-ati enumerat mai sun pentru site-ul meu si o sa revin cu un comentariu ce anume a functionat repede si ce anume a functionat in timp. Ma intereseaza ceva SEO stabil si nu cel platit.
    Daca sunteti interesata de o colaborare, aveti datele noastre de contact.

Gandeste-te la toate lucrurile frumoase de langa tine si fii fericit – Anne Frank

Feed Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
VREI SĂ FACI O PLIMBARE? Prognoza pe trei zile! Vezi aici cum va fi vremea!
17°
cer senin
humidity: 59%
wind: 2m/s W
H 27 • L 22

NEWSLETTER

Rămâi la curent cu noutăţile de pe Ţărăncuţa Urbană

PINACOTECA BUCUREȘTIULUI – UN PROIECT INTERBELIC

Ziua cea mare1 august 2017
Locatia: Muzeul Municipiului București - Palatul Suțu După 26 de ani, Pinacoteca Municipiului București își redeschide colecțiile în fața publicului, oferind o retrospectivă a principalelor donații, Ioan Movilă si Filip Marin, precum și a celor mai reprezentative lucrări achiziționate în perioada interbelică.

Roxana Toma ( tarancutaurbana.ro ) pregătește colecția de perne Arta amintirii

Tarancuta Urbana

Facebook
Pinterest
Instagram