Cum se calculează impozitul auto și ce sumă ai de plătit

Calculul impozitului auto se stabilește în funcție de capacitatea cilindrică a motorului autovehiculului tău, exprimată în centimetri cubi. Coeficientul de calcul al impozitului este simplu de înțeles, iar valoarea datorată către stat crește cu o sumă fixă, în funcție de capacitatea cilindrică a fiecărui motor.

Autoturisme cu o capacitate cilindrică a motorului cuprinsă între 1.000 și 1.600 cmc

Pentru un autoturism cu o capacitate cilindrică a motorului de 1.000 cmc au impozit anual este de 40 de lei. Suma crește cu câte 8 lei, pentru fiecare 200 cmc, după cum urmează: pentru un motor cu o capacitate cuprinsă între 1.001 și 1.200 cmc, impozitul este de  48 de lei, pentru unul între 1.201 și 1.400 cmc, valoarea este de 56 de lei, iar pentru un motor cu o capacitate ce pleacă de la 1.401 la 1.600, impozitul anual este de 64 de lei. 

foto: blog.autovit.ro

Autoturisme cu o capacitate cilindrică a motorului cuprinsă între 1.601 și 2.000 cmc 

Pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică a motorului mai mare de 1.601 cmc, impozitul va crește cu 19 lei, pentru fiecare 200 cmc, nu cu 8, ca în cazul anterior. Astfel, pentru o astfel de mașină, impozitul anual este de 171 de lei, iar pentru una cu un motor cuprins între 1.801 și 2.000 cmc, impozitul este de 190 de lei. 

Autoturisme cu capacitatea motorului cuprinsă între 2.001 și 2.600 cmc

Pentru mașinile cu o capacitate cilindrică între 2.001 și 2.200 cmc, anualul impozit auto este de 836 de lei, pentru cele între 2.201 și 2.400, de 912 lei, iar pentru cele cu o capacitate cuprinsă între 2.401 și 2.600 cmc, se vor achita 988 de lei către stat. 

Autoturisme cu capacitatea motorului cuprinsă între 2.601 și 3.000 cmc

Motoarele din această categorie sunt impozitate cu câte 153 de lei pentru fiecare 200 cmc, după cum urmează: pentru o mașină cu un motor cuprins între 2.601 și 2.800 cmc – 2.142 de lei, iar pentru unul cu o capacitate cilindrică ce poate avea de la 2.801 cmc până la 3.000 cmc – 2.295 de lei. 

Motoarele mari, de peste 3.000 de cmc, sunt cele mai taxate de statul român, iar pentru acestea, proprietarul are de achitat 308 lei pentru fiecare 200 cmc ai motorului.

Impozitul pentru mașinile electrice și cele hibrid 

Mașinile electrice sunt total scutite de la plata impozitului auto, indiferent de puterea pe care acestea o dezvoltă.

ATENŢIE!

  • Nu cumpăra maşina doar bazându-te pe vorbele vânzătorului că taxa a fost plătită.
  • Certificatul de atestare fiscală fără de care nu vei putea înmatricula maşina. Acest certificat atestă achitarea tuturor obligaţiilor fiscale de plată datorate autorităţii administraţiei publice locale în a cărei rază se află înregistrată fiscal maşina. Mare atenţie şi la acel contract vanzare cumparare auto.
  • Dacă vânzătorul are datorii la fisc nu va putea să îţi dea acest certificat până nu îşi plăteşte toate datoriile. Te sfătuim să nu cumperi maşina fără acest certificat.

19 thoughts on “Cum se calculează impozitul auto și ce sumă ai de plătit

  1. I was lucky enough to stumble upon this site while surfing the internet and found something very interesting there. I really enjoy reading it. I enjoyed it a lot. Thanks for sharing this wonderful information https://muktivi.com/

  2. I’ve been looking for photos and articles on this topic over the past few days due to a school assignment, baccaratcommunity and I’m really happy to find a post with the material I was looking for! I bookmark and will come often! Thanks 😀
    sd

  3. I read the article well. It’s an area of ​​interest these days, so I’ve been concentrating on reading it without realizing the passage of time. If you frequently post valuable information related to 토토사이트 like this, I think I will be very happy. I will visit you often.

  4. I came to this site with the introduction of a friend around me and I was very impressed when I found your writing. I’ll come back often after bookmarking! safetoto

  5. I just made this grave error, myself. I recently transfered the hosting of my blog and in doing so, I had to reconfigure many of the settings. I hadn’t realized for over a week that the ability to comment had been turned off in the transfer! Eek!
    I’ll add one more: Don’t make visitors jump through hoops to leave comments. Get rid of registration processes or required logins. If it’s too much trouble to drop in their thoughts, those visitors are gone.
    I definitely agree. Instead of making people wait for some arbitrary approval processs (ie whenever the blogger logs on, they’ll approve all comments at once) which stifles the conversation, create a comments policy that says you, as the blog owner, have the right to edit or remove offensive comments, blah, blah, 
    https://main7.net/woori/

  6. Constantly. I always go check out the sites of the people who post comments on our blog and return the favor if I have something to add to the convo.
    I’ve heard a few times lately, “we love the blog you helped us launch, but we wish we could get more people to interact with it.”
    Here’s my best tip for generating more comments – MAKE SURE COMMENTING IS TURNED ON!
    https://amd1080.com/merit/

  7. Hello there! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog post or vice-versa? My blog covers a lot of the same subjects as yours and I think we could greatly benefit from each other. If you might be interested feel free to send me an e-mail. I look forward to hearing from you! Wonderful blog by the way!

  8. Good day very nice website!! Man .. Beautiful .. Superb .. I’ll bookmark your website and take the feeds additionally…I am satisfied to find so many helpful info here within the submit, we want develop extra strategies in this regard, thanks for sharing.

Comments are closed.